torsdag 22 maj 2014

Spirande rabatter

Oj hoppsan! Innan man ens hann blinka och plocka fram shortsen så var sommaren här. Från frostnätter till ljumma vindar och varma sommardagar på ett ögonblink. Inte klagar jag, nej absolut inte. Det är underbart att strosa runt i trädgården och se hur allt jag planterat kikar upp ur jorden.
Jag har ansträngt mig den här våren och sått lite sallad och lök. Inte utan att jag smyger runt och pratar med det gröna som sticker upp i hopp om god skörd.
Som jag berättat tidigare så planterade jag en liten blomma som symbol för nytt liv, idag ser den ut såhär:
Härliga blomknoppar som jag längtar efter att se utslagna.

Igår kom föräldrarna hit till mig för att uträtta en del välbehövligt arbete i det oändliga garaget. Jag passade på att ordna ett litet morsdagsfirande med årets första rapaj. Glutenfritt ska det vara nu för tiden och det gick över förväntan bra. Något lite "roligare" konsistens på mjölet gjorde det lite svårarbetat men smaken blev utmärkt. Inte mycket som slår nybakad paj med vaniljsås :)

Och på tal om att det spirar i rabatten... ingen tangorabatt men väl begynnande behåring
Så kanske kan jag säga att pappas hår börjar växa ikapp med pappas blomma?

Kram


1 kommentar: