måndag 14 september 2015

Sista ...och första

Så kom den,
den efterlängtade sista arbetsdagen på mitt gamla jobb. Jösses vad jag sett fram emot den dagen! Jag har fantiserat om den både framlänges och baklänges och lite på tvären också kan jag tro. Det sägs att det man visualiserar händer och jag även om själva uppsägningen inte riktigt var som i mina visualiseringar så blev det i alla fall en uppsägning.
Fyra veckor senare kom sista arbetsdagen. Fyra veckor som både kröp fram och ilade i raketfart. Väldigt blandade känslor om overklighet och pirrande lycka. Jag tror att polletten verkligen trillade ner den dagen jag åkte och hämtade mina nya arbetskläder, då blev det lite mera på riktigt. Inte så lite heller, alldeles jätteverkligt helpirrigt. Jag har verkligen sagt upp mig efter femton långa år och ska fullständigt byta karriär. Från industri till bilbesiktning.
Sista dagen blev rätt bra ändå, lite lagom avtackning och hejdå. Någon timme före ordinarie sluttid stämplade jag ut och åkte ner på stan. Ska det firas så ska det! Champagne har jag absolut förtjänat så det var bara att inskaffa. Skål ta mig sjutton!! Det här har jag gjort bra!

Strax efter den sista dagen kom den första på nästa ställe. Fast inte riktigt.. då min nya arbetsplats inte har öppnat ännu får jag göra praktik på annan ort. Igår kväll tänkte jag att det är bäst att ta det säkra före det osäkra.
Det är en himla massa år som jag har styrt bilen åt vänster nere vid brevlådan och det vore så himla trist om autopiloten kopplade in sig och jag åkte en omväg.
Jag log i morse när jag såg lappen och gjorde som lappen sa... Kan tro det är miljoner nya intryck som trängs i huvudet nu. Jag har fått en inblick i mitt nya jobb och läst instruktioner och paragrafer. Det blir nog bra så småningom.


1 kommentar:

  1. U-sväng när man vill byta riktning är väl bra. Eller, en gång är ingen gång , två gånger är en vana. Ingen risk du tar fel väg. Så lycka till när du nu kör på i nya spår!

    SvaraRadera