lördag 13 april 2013

Välkommen vår!

I förrgår kom våren.
Jag vet det alldeles säkert eftersom jag vaknade av en stor nys och inte kunde öppna ögonen. Här utanför är dikena fulla av hassel och al och någon eller båda har vaknat efter en lååång vinterdvala. Välkomna!
Jag kan väl inte påstå att det är direkt kul att vakna helt igengrodd. Fast om man väcks av en nys är man garanterat vaken sen :-) i alla fall i hjärnan. Ett ihållande kill i trakten av nästippen gör att den stackars tippen blir ganska röd så nu väntar några veckor med clownutseende: stor röd nästipp och gråtande ögon. Det ligger lite som en kladdig hinna i synfältet som gör världen lite grumlig.
Även om det kan verka lite besvärligt så är det ändå en ganska så kär allergi. För det betyder att våren faktiskt har kommit. Inte för att det är vår här ännu enligt SMHI, då måste dygnsmedeltemperaturen vara över noll grader sju dagar i rad. Jag väntar fortfarande på den första... har dock hört att den ska komma i morgon.
Kan man kanske säga att jag vet mera än SMHI nu då?? Självklart! Våren är här och alla pollen med den.

VÄLKOMMEN VÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar