fredag 19 april 2013

En får väl hjälpa till..

Tankarna gick lite automatiskt till "Idas sommarvisa" i söndags. Och nu så kan sommaren ko-o-mma, för jag har just tagit bort snön
Jag hade även lite hjälp av Signe och hennes pojkvän.
Det var en härlig dag; solen sken, det blåste lagom och temperaturen tillät att gå klädd i "bara" fleecejacka. Eftersom det är lite jobbigt att slänga omkring på snö så gjorde jag lite upptäcktsfärder i trädgården också. Här och där har det kommit upp lite knoppar och man kan se vart jag inte hann klippa färdigt gräsmattan innan vintern anlände.. Ja,ja. Jag får väl en ny chans det här året :-)

Och så rundade jag husknuten..
OJ! Nu skrämde jag nog den! Jädrans vad den trycker ihop sig. Men vänta lite.. ligger den inte lite för stilla? Jo, mycket riktigt, den är död. Riktigt ihjälfrusen. Så ihjälfrusen att den sitter fast i marken.
Jag plockade bort den dagen efter när det hade varit flera plusgrader så den hade lossnat utan att gå sönder.

Men lite trevligare.
Jag har hängt ut årets första tvätt. Gissa om den doftade underbart när jag tog in den??  Oh jo! Att den gjorde. Den härliga doften av vår spred sig i huset och kvällen blev mysig i soffan där jag kunde lägga utetorkad filt runt fötterna.

Tack för nu

 

1 kommentar: