fredag 14 juni 2013

Festival

Så har årets semestervecka återigen förflutit.. Eller semester och semester, det beror på hur man ser det. Jag var ledig från min arbetsplats = semester. Men det är direkt inget latmansjobb att vara på festival. Upp tidigt eftersom man sover för många på för litet utrymme i rum utan gardiner vilket leder till syrebrist, sedan ä det att vara igång hela dagen och långt in på natten för att njuta av all underbar musik.
När blev det tid att sova då?
Well, i nästa liv kanske.
Årets upplaga av Sweden Rock Festival bjöd på både nytt och gammalt, jubel och besvikelse.

Min personliga besvikelse var KISS. (inte bara min om jag förstått kritiken rätt) Visst, scenshowen och produktionen var både enorm och bra men tyvärr levererade inte Paul Stanley i närheten av bra. Rösten sprack och han var som fastvuxen på scengolvet, långt ifrån vad jag sett förut.

Vad gäller jubel kan jag nämna VÄDRET!!! Härligt solsken varje dag. Temperaturer långt över +20C dagtid. Nätterna var inte väldigt varma men slipper jag regnet gör det inte mycket alls. Det var faktiskt så varmt att till och med badkrukan Jessica tog ett dopp i havet ;)

Musikaliskt jubel var det gott om i årets upplaga men det som berörde mest var nog Newsted. Forna basisten i Metallica som fått tillbaka spelglädje och energi så det räckte till för en hel publik. En annan för mig ny upplevelse blev Devin Townsend Project. Härlig humor och musikaliskt suverän..
Det finns massor av små guldkorn av upplevelser från SRF 2013, kan inte räkna upp dem alla men ska bevara dem i huvudet som extra energi att  plocka fram när det är mörkt.
Här är en länk till lite skoj ändå.. http://www.youtube.com/watch?v=tAxZKymkIVo

Sedan tog festivalen slut.. och med den det vackra vädret. Eller det var väl inte helt sant men regnat har det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar