onsdag 26 juni 2013

Regn

Igår kom pappa på besök och vi utförde olika sorters gräsröjning. Nu ser det skapligt ut i trädgården ett tag igen. Jag hängde ut en omgång nytvättat på vindan, det var ju så himla fint väder...
Efter lunch var det dags att fara till bilprovningen. Jag har så fin bil att de vill se den igen (hrm). Med lite annat att uträtta också hann regnet komma innan jag var hemma och kunde ta in tvätten.. men den hänger väl bra där den hänger??

I morse tittade vi på vädret och sa att det var ju tur att vi röjde gräs igår, för det är ju tråkigt att göra när det regnar. Blev en tur till tippen med gamla möbler och annat skrot och skräp. Inte var det så mycket folk att trängas med i regnet heller, det rann på ganska bra uppifrån. Ingen idé att ta in tvätten nu heller..
Efter lunch ökade regnet lite till. Men promenaden jag tänkt göra då? Kanske lättar lite om jag lägger mig på soffan en stund??
Nja, inte riktigt på en gång men efter en maskin tvätt och lite pyssel övergick det i duggregn så jag klädde mig i regnponcho och gav mig iväg. Kom hem igen och läste av regnmätaren....: Tjaa, ett regnsaldo på 43mm på dagen är väl inte så lite?

Önskar en torrare dag i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar