onsdag 2 april 2014

Växtkraft

Det är vår nu. Naturen spritter av liv och man kan nästan höra hur det knakar av växtkraft i allt levande. Fåglarna kvittrar och solen värmer ordentligt, från ena dagen till den andra ser jag hur skott kryper upp ur marken eller knoppar tränger fram på grenar. Ibland kan jag till och med inbilla mig att jag ser hur det växer.
Det är en härlig tid.
Nu ska jag ägna några rader åt min kära far... det är så att han har några objudna gäster i buken. Tumörer kallas de visst. Läskiga saker som någon slumpgenerator delar ut till olyckligt lottad. Det går inte att undvika alla möjliga tankar på hur det är, hur det har varit och hur det kommer att bli. Jag har grubblat en del och känt att jag vill göra något konkret med mitt hopp om framtiden och då jag inte är onkolog eller trollkarl bestämde jag följande:
Den dag det är dags att "plantera" tillbaka pappas friska stamceller i pappa, den dagen vill jag plantera ett nytt liv i min trädgård som en symbol för växtkraft och framtidstro. Det blev en minirhododendron på den finaste platsen:

Det är ändå vår nu och hela naturen hjälper till!

Kram allihop och en extra till min älskade familj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar