söndag 31 augusti 2014

Frost

Det var kallt i torsdags morse. Eller inte bara i torsdags, det har varit under fem plusgrader på morgnarna ganska många dagar. I torsdags kändes det nästan som frost i gräset men det var inte riktigt så. Tur det tänkte jag och åkte till jobbet. Dagarna har annars varit underbara med massor av värmegrader och en hel del sol, det är skönt när sommaren inte riktigt vill släppa hela taget. Än finns det dagar då solen värmer ryggen sådär riktigt skönt.
Men så i fredags morse var den här: Frosten. Inte sådär hårt så jag behövde skrapa bilrutan men det lät under fötterna när jag gick i gräset. Brrr...

Som tur var var det ett övergående tillstånd och det blev toppen frampå dagen. En arbetskamrat och jag bestämde oss för att åka och fiska efter jobbet. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss men bra ändå. Det var vackert nere vi klubbens göl

Fisket var hyggligt. Inte många vak såg vi men plötsligt kände jag hur linan darrade till och fisken satt på kroken. Jippi!!! Men säg den lycka som varar, efter någon minut lyckades fisken ta sig loss och jag fick snällt fortsätta min jakt.
Bättre gick det för min kompis, han hade en fisk i håven när han kom tillbaka efter en tur till andra sidan gölen. En gång till upprepade sig historien... fisken släppte och kompisen fick upp sin. Ah, well. Jag är nöjd ändå. Jag fick till ett par riktigt fina kast fast jag inte fiskat på över ett år. Och vädret var toppen och kaffet smakade bra. Vad mer kan jag begära?

När vi kände oss nöjda packade vi ihop och jag åkte in till stan för att köpa ost. Klockan var heller inte så mycket (bra med fredagar att jag slutar tidigt) så jag hann med ett besök på medborgarkontoret för att lägga mina röster i kommun-, landstings- och riksdagsval. Det är toppen att det går att förtidsrösta. Slippa köa på valdagen utan jag kan gå när det passar mig. Nu väntar jag bara på att det ska gå att rösta med hjälp av E-legitimation via nätet.....
Jag har gjort mitt val, se nu till att ni alla gör ert!

Ha de



2 kommentarer:

  1. Ska ta och ringa så jag får mitt röstkort så jag kan rösta.

    SvaraRadera
  2. Alltså; man kan fiska på olika sätt. Du fiskade efter fisk, men det finns andra som fiskar efter röster. Min röst ska de få kämpa för.

    SvaraRadera