lördag 24 januari 2015

Det blev lite vin.

Jag fick för mig i slutet av sommaren att boka en resa. Ett hejdundrandes bra erbjudande på flyg till New York kunde bara inte motstås. I torsdags var det dags att börja trippen.
"Som vanligt" var tåget sent. Först aviserades tre minuters försening som växte till en kvart innan tåget kom inrullandes. Den kvarten blev till tre kvartar innan resan till Stockholm var klar. Suck. Och som vanligt hade jag bestämt tid med en vän som fick sitta och vänta på utvald restaurang. Nå ja... väl där var personalen lite grinig så vi traskade till en annan där det inte var någon kort tidsbegränsning. God mat och flera glas vin senare tog en väldigt trevlig kväll slut. Tuppen var ju bokad att gala vid 05 på morgonen.
Och den höll löftet... Eftersom det var så tidig uppstigning gick det inte att äta frukost i hotellmatsalen, jag fick beställa en liten frukostbox:
Scandics idé om frukost.. Mackan var direkt ingen hit, jag gillar inte salami. Jag ogillar salami ännu starkare klockan halv 6 på morgonen. Vad är det för fel på ost och skinka och ett kokt ägg? Men jag tuggade i mig, det gällde att överleva till Arlanda...
Tog mig igenom säkerhetskontrollen med lite pip och prova igen och gick åt det hållet gaten var. Hittade en frukost nr 2 som var överkomlig i pris. Arlanda är ganska dyrt om man vill ha förtäring. Men en skinkmacka blev det
Och nog var jag värd lite lyx i form av en välsmakande Zinfandel? Inte varje dag jag skuttar över Atlanten.
Efter ett byte på micro-flygplatsen i Oslo blev det vin före maten på planet, och lite till maten också... sippa på vi och titta på film är en ganska trevlig sysselsättning.
Fick invänta brorsan på Newark så bar det av till Manhattan och incheckning på tjusigt hotell. Jisses vad trött jag började bli nu. Men urflott hotell med sköna sängar och hygglig utsikt

Vi bor på våning 41 :)

Middag på en Italienare ( om än väldigt amerikaniserad) med vin till såklart. Det är väl nästan lag på vin till italiensk mat?? Väl??
Rätt så hög volym där så när vi var klara gick vi en liten kvällspromenad innan vi satte oss med varsitt glas vin i loungen på det tjusiga hotellet. Somnade som en stock när vi var tillbaka på rummet kan jag säga. Inte riktigt ett dygn höll jag mig vaken, men nästan...
Och jag känner mig hur bortskämd som helst nu på morgonen. Härlig badrock, skön fåtölj och internetuppkoppling. Dags att väcka sällskapet....



1 kommentar: