torsdag 19 mars 2015

Ännu ett år

Det blev födelsedag det här året också. Nu har jag tänkt 42 så länge så är det 43 jag fyller nu eller?? Men så kom jag på att brorsan ju fyllde jämnt i vintras så då måste det bli 42. Dessa år.. men det är ändå bara siffror och betyder egentligen inte så mycket. En anledning att ha kalas och kalas vill jag ha så då är det bara att passa på att fylla år så ofta jag kan :)

I år tjuvstartade jag och firade ett par dagar i förväg då det finns andra event inplanerade. Kära föräldrarna kom hit i lördags och hade med sig en jättefin cykel. Precis som jag önskade!
Medan pappa tvättade på husvagnen passade mamma och jag på att ta en promenad i vårvädret (det var inte lika varmt som när jag fyllde 17, då fikade vi ute i bara kortärmat, men så varmt blir det nog inte på min födelsedag igen). En dryg timme traskade vi på genom skog, uppför backe och nedför backe.
Vi fick se påskliljor som var på väg vid ett ödetorp

Vi kollade utsikten från kraftledningsgatan





Och så hittade vi en alldeles nyvaken vid vägkanten när vi var nästan hemma...




En riktigt lyxig dag blev det. Våfflor till lunch och en taco-tjossan till middag med vin. För att inte glömma marängtårtan (även om den var halv) till efterrätt. JÖSSES vad mätt jag var när det var läggdags.
Den riktiga födelsedagen var igår. När jag klev upp på morgonen möttes jag av den här synen
Kan inte annat än le och bli glad... Så skulle man ha det tänker jag ibland. Katter är riktiga mästare på att njuta på alla möjliga (och omöjliga) ställen. Efter en hel dags jobb och slit Lagade jag middag och firade mig själv. Skål då...
(det blev ju ett glas över i lördags och inte kunde jag väl hälla ut det...???)
Och kvällen till ära så blommade min julkaktus också, det har den inte gjort sedan i oktober....
Och där någonstans slog klockan 42 år.






1 kommentar: