måndag 6 juli 2015

Äntligen!!!

Nu är den här. Sommaren. Få saker är väl så efterlängtade som sommaren i det här landet, speciellt i år efter en så kylslagen vår. Den liksom smög runt så att man kunde ana att något var på gång men så fort man tittade hukade den bakom en buske eller smet runt husknuten. Ett himla jagande på sol och värme i början på säsongen. Så kom den då, med besked kan jag säga. Regn och kyla ena dagen ersattes med strålande sol och temperaturer över +20C.
Nu snackar vi... 
Sista dagarna innan den lika hett efterlängtade semestern var varma, men det är lätt att le när det bara är ett fåtal dagar kvar och den riktiga sommaren har anlänt.
Hos grannen blommar kaprifol och pioner ikapp med allt annat som gillar sol och värme, jag njuter varje gång jag går till brevlådan eller passerar när det är dags för promenad. Här i Sibirien är det nog 1-2v kvar innan trädgården når sin fulla prakt. Å andra sidan får jag nästan dubbel blomsäsong men har bara halva jobbet kan man väl säga?
På tal om promenad... Nu i helgen hade vi temperaturer över +30C i skuggan och mest låg jag som en plätt i solstolen eller på en madrass på gräset, mycket mer orkades inte med. SÅ HÄRLIGT ändå att vara riktigt varm utan vinteroverallen på sig :) I alla fall, en eftermiddag var benen lite tvungna att röra på sig lite mer än 5m åt gången så jag bestämde mig för en liten sväng bortåt vägen, Och kan jag tro att jag stötte på det absolut bästa med den svenska sommaren!! Alldeles solvarma var dom dessutom.
Ett par nävar bara till mig. MUMS

1 kommentar: