söndag 13 mars 2016

Vill man vara fin...osv

Det här äventyret har krävt en del förberedelser. Jag har berättat om solariet men det var lite mer pyssel... Jag hade pratat med min frisör om att ljusa upp håret lite, inte så bara när man har egen brunn och det är en massa metaller i vattnet. Nu  för tiden finns det viss någon tjusig salongsbehandling man kan göra som tar bort dessa och sedan ska det gå fint att bleka lite. Tyvärr hittade vi ingen gemensam ledig tid så jag fick experimentera lite hemma. Specialschampo som jag skulle låta sitta i några timmar som en inpackning med påse på huvudet så det blev varmt och gottigt, efter det en vanlig inpackning som fick sitta i över natt. Upprepas 2ggr/vecka. Var väl bara att göra då. Dagen D kom och jag tillbringade ett par timmar på salongen...
Jag hann väl inte mycket mer än att bli färdig hos frissan så gick tåget mot Malmö. När de ropar ut Malmö nästa så säger de vidare att tåget stannar på Kastrup för vidare färd mot Köpenhamn. Just typiskt min tur tänker jag för när jag köpte biljetten var det minsann inget stopp på Kastrup. Jag suckar och tar på mig jackan och lyfter ner väskan. Det blev lite kö så jag passar på att fråga konduktören när de började stanna på Kastrup igen? 1a mars säger han... Synd att jag köpte min biljett för tidigt säger jag tillbaka. Ska du till flygplatsen? Ja visst säger jag och suckar lite. Vi pratar vidare och han säger att jag kan ju sitta kvar i vagnen till Kastrup.... Säkert? frågar jag. Visst, han pratar med sin kollega och jag kommer hur smidigt om helst till flyget. Wohooo!!!! Jag fick ett hörn av brorsans räkmacka :D

Väl på Kastrup checkar jag in väskan, är ju i väldigt god tid nu.. Ska bara växla lite pengar tänker jag och traskar till ett växlingskontor. Det kommer aldrig mer att hända där kan jag säga. De köpte först in min valuta till dansk valuta till en jättedålig kurs. Sedan var det en jättedålig kurs igen för att få köpa euro med de danska pengarna. Suck... men man lär så länge man lever.

Då jag var i väldigt god tid skulle jag för en gångs skull kunna nyttja SAS Loungen.
Sen blev flyget lite försenat så jag hann med lite mera vin... Trevligare att sitta där än vid gaten om jag säger så ;) Väl på flyget och uppe i luften var det servering av en enklare måltid som de kallar det. Jag tittade på maten smakade på obekanta saker utan innehållsförteckning och kom på mig med att flina lite. Det skulle jag ALDRIG ha gjort för en tio år sedan... Tänk vad modig jag har blivit när det gäller sånt. Ser det bara ätbart ut så smakar jag nu för tiden. Förr smakade jag inte på något som inte hade fullständig innehållsförteckning. Måste nog lägga det till pluskontot för allt resande.

Nåväl, fram till Paris kom jag men det tänker jag berätta mer om senare...


1 kommentar:

  1. Väntar med spänning på att få fortsättningen på historien.

    SvaraRadera