fredag 6 september 2019

Semestern fortsätter

FREDAGSTRÄNING!!
Dags för ett alldeles eget träningspass med PT Janelle. All fokus på mig... Så jag fick börja med en typ skidmaskin. Eller egentligen kan man säga att man står stilla jämfota och imiterar stakningsrörelse. Om det var jobbigt? OOOOH ja. 500m och mina armar var som kokt spagetti. 20 squats på det och 500m till. Nu var hela kroppen som en alldeles för välkokt spagetti.... Då var det dags att möra till benmusklerna lite så sitta mot en vägg en minut är ju lagom ;)  20 pull-ups i romerska ringar, 15 upphopp mot en bom i luften och lite armklättring i rep. De sista momenten gjordes i tre set och det var väl precis att jag klarade av den sista pull-upen. Pijuuu... nu var jag klar! Men nej... Det skulle cyklas lite också. På nåt som kallas Assault bike. Den har liksom rörligt styre så men kan säga att man gör med stavar samtidigt som man cyklar. https://www.youtube.com/watch?v=NRQeNI9UVKE  Typ skitjobbigt. Bränn 100 kalorier och smsa mig hur lång tid det tog... Bye bye, see you next week! 
Nåja, hade min belöning efteråt när nag hade tid för ansiktsbehandling på SPA-avdelningen. Bästa ever! Medans det pös lite ånga på ansiktet fick händer och fötter våtvarma omslag och när sista smörjan gjorde verkan blev det massage av både händer, fötter, skalp och nacke. Ljuvligt vill jag lova! Lunch på brorsans jobb och sedan hemfärd till lägenheten.

På kvällen var det dags för det årliga besöket på ett Steakhouse. Perfekt kött. Och naturligtvis följdes det av besök på Cheesecake Factory, det är ochså tradition vid det här laget.

Och som vanligt orkade jag inte äta hela biten. Ändå lämnade jag nästan all grädde....kanske var det drinkens "fel" den här gången? Eller så är det helt enkelt mäktigt. 

Årets shopingrunda restulterade i en röd handväska. ÄNTLIGEN!! Jag har kollat varje år efter den rätta och nu hittade jag den. Happy, happy... Resten av helgen åt vi god middag med en vän, slöhängde på brorsans favorit-ölhak och tog en sväng till IKEA. Och så hann vi med en träning till såklart. En riktigt nära-döden-träning upp och ner för trappor. Jogga upp varje steg, jogga upp vartannat steg. hoppa jämfota upp och hoppa vartannat steg upp. Jösses! Jo, och springa upp i gruset bredvid trappan också. Sa jag att det var kul med träning?

Nu ska jag strax sätta mig i bilen och hämta brorsan. Mer senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar