söndag 1 september 2019

Fullt upp

Så blev det måndag och viloperioden var över.... Morgonpass med brorsans PT på schemat så det var dags att jobba bort alla Napa-kalorier. Eller i alla fall ett par av dom. Och det var svettigt kan jag lova. Lite anpassat blev det eftersom brorsan är bra mycket mer tränad än mig, men i stort sett samma sorts övningar åt mig. Jag fick dock göra färre squats och burpees och ha lägre vikt på saker. Svettigt men roligt.
När passet var avklarat hade jag annat på schemat...
Dags för metime i SPA-avdelningen. Hade bokat en anpassad massage för vad min kropp behöver och det var värt varenda cent. Helt underbart! Timmen bera for iväg och jag gick därifrån med en massa råd om skötsel av muskler och leder och uppmaning om tidsbokning kommande vecka.
Sadde mig på kanten till varmbadsbassängen och placerade ispåsar på föreskrivna kroppspartier, satt i relaxavdelningen med smaksatt vatten och salta kringlor som tilltugg. Låååång dusch och sen dags för kaffe. Helt godkänd förmiddag.
Det blev lunch på brorsans jobb innan jag körde tillbaka till lägenheten. Strålande sol och hög temperatur så varför inte njuta av takterrassen? Sagt och gjort.
Tisdag tog jag mig äntligen till Botaniska trädgården som finns vid Volunteer Park. Jag har tänkt besöka den nästan varje år jag kommit till Seattle men det har inte blivit av tidigare. Många sorters klimat med olika blommor fanns det. Fantastiskt


Bara ett litet urval

Onsdag var det dags för träning ihop med brorsan igen. All denna svett och alla dessa squats! Men det är skönt på nåt vis. Lättare att anstränga sig när det står en engagerad person bredvid och räknar... Fortfarande solsken så efter avnjutet kaffe körde jag tillbaka till lägenheten och gick upp på taket för att lata mig i solen.
Torsdag var det ännu en sak som jag tänkt göra några gånger som faktiskt blev av. Efter morgonträning i lägenhetskomplexets gym gav jag mig ner till city och besökte Seattle Aquarium. De visar upp de djur som finns vilda i Washington State för allmänheten och intäkterna går till bevarande av vattenmiljöer och arter. Och de har Uttrar!

Det blev lite gå i trappor också. Det var nyttigt för de stackars "squat-musklerna" som var något ömma så att säga...
Nu blir det skrivpaus....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar