torsdag 2 augusti 2012

Feelgood

Snacka om "feelgood" boost att strosa ner till stan en solig morgon här. Efter någre kvater var det en byggare som stökade med en stege som hälsade god morgon, trevligt tänkte jag och hälsade tillbaka.
Efter yterligare några kvarter hör jag någon ropa: Good morning beautiful! Nån som får härlig morgonhälsning tänker jag och strosar vidare varpå det ropar igen: Hey, Beautiful! Så jag kikar lite försiktigt öve axeln och ser att jo visst, det är jag som blir tilltalad. En äldre svart man som babblar om det vackra vädret och önskar mig en trevlig dag. Tror att jag ler med hela ansiket...
Efter ett tag stannar jag till vid ett bygge där de håller på att gräva grund. Alltid lika farsinerande hur precisa de kan vara med sina grävmaskiner. När de har mätt med måttband och är nöjda får de syn på sin publik och bugar så jag får göra tummen upp och klappa lite. Jubel!

Tänk vilket bra humör man kan bli på =)

På kvällen var det dags att vara amerikansk.
Öl o popcorn på Brännbollsmatch =) (baseball heter det visst). Lite livat var det väl på läktaren i mellanåt men det är säkert mer livat när det är slutspel. Annars en ganska långsam sport.
Kan nog gå någon mer gång om tillfälle ges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar