söndag 21 oktober 2012

Tummen ur

Den här helgen har jag äntligen fått tummen ur och gjort lite nytta här hemma. Tvätta och diska. Röja lite här och där.. Hade en ganska rejäl hög med tvätt som väntade på att vikas och läggas in på sina ställen. Tidningar och reklam att sortera i elda och inte elda.
Det är ganska skönt när man kommer igång, bara det kunde hända lite oftare #harkel#

Min stackars damsugare har stått i skamvrån så länge att den nog har glömt hur det går till att städa men med gemensam ansträngning så drog vi igång ;-) Det värsta var nog mattan i vardagsrummet... jag kan säga att svetten rann innan jag var klar med den. Dum matta som allt fastnar i! Kanske vinner jag på Triss någon dag och kan byta ut den #plötsligthänderdet#

I morse var det lite hyggligt väder så jag passade på att dra upp ogräs från ladugårdsplanen, en timma ungefär innan kroppen protesterade å det bestämdaste. Inte så ergonomiskt att stå uppochner men det var liksom lite för blött för att ligga på knä. Nåja.. Signe såg ut som hon också ville gå in.
Och så skulle jag ju baka. Yoghurtbröd stod det visst på listan. Det blev 3st limpor av blandad kvalité, den ena sjönk liksom ihop när jag välte ur den ur formen. Bättre lycka nästa gång. Jag får smaka när det är dags för kvällste om det är ätbart.

Så gick den här helgen. Kort arbetsvecka följer och tur är väl det..

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar