söndag 28 oktober 2012

Vinter på besök

Torsdag förmiddag och snön vräker ner.. Jo, men det var ju väntat så vinterdäcken är ju på. Eftermiddag, kväll och natt blev ju en riktig happening. Åkte till Huskvarna i tron att jag skulle jobba i garderoben på Parken när WASP spelade. Kommer dit och får i uppdrag att åka och handla soppa till Mr. Lawless som har dragit ut en tand och inte kan äta den "riktiga" maten. Till och med de stora stjärnorna är mänskliga.
Så börjar jobbet i garderoben, en stund i alla fall. Jag blir omposterad till dörrvakt mot "Greenroom". Det var ju trevligt, fick möjlighet att språka lite med gitarristen Douglas Blair efter spelningen, trevlig skit.

Framåt natten var det dags att åka hemåt. Det gick ju inte så fort då alla trafikanter inte varit så smarta att de lagt på vintersulor på bilarna. Ja,ja, bättre sent än aldrig så en dryg timme senare låste jag upp ytterdörren och kunde krama kudden. Lucky me hadr semester på fredagen!!

Mamma på besök.
Shopingrunda i Jönköping resulterade i fågelmat, kattmat, mat, hjulsidor och nya mattor! Oh, så roligt och vilken skillnad det kan göra för ett rum.
Tanken var väl egentligen att jobba i trädgården men allt är ju stelfruset :-(
Lördag morgon och temperaturen på minus tio. Fy blä. Runt elva-snåret kunde vi ändå ta en promenad och efter lunch var det rätt så gott ute och vi kunde röja undan lite sommar och plantera ljung.

Visst hade SMHI pratat snö och kyla, men så här kallt står det inte i tabellen att det ska vara. Vaknar nu på söndagsmorgonen och det är minus 11.. jag kan hålla mig för skratt. Fast nu är det ju utlovat lika varmt i veckan som det har varit kallt i helgen, så en femma plus kan jag väl hoppas på :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar