söndag 14 oktober 2012

Regn

Det regnar idag igen.. hur många dagar den här sommaren och hösten har varit utan regn? Idag verkar molnen dessutom tagit sig in under skalpen på mig och det regnar i hela min kropp, känns det som.
Försöker få mig själv att uträtta något, det behövs städas här hemma. Tvätta skulle också vara bra. Laga mat och sortera sopor. Klistra in recept i den fina pärmen jag fick av mamma i födelsedagspresent.. Kanske skulle jag skriva en lista?

Jag blev förkyld för snart 2 veckor sedan. Feber och halsont, huvudvärk och en oändlig trötthet. Nu är det mest trötthet kvar så jag börjar röja lite här hemma. Plötsligt kommer jag på mig själv att vara arg. Så arg att det ryker ur öronen och jag svär åt katten som inte gjort ett dugg ont. Vad är fel med mig då?? Är jag extra påverkad av höst och väder eller är jag grinig för att jag måste städa? Nej, jag måste inte städa. Om jag sätter mig i soffan och slappnar av, funderar på varför jag är så arg.
Visst ja, jag har varit hemma och sjuk sedan förra onsdagen. Det blir 1.5v det.. Jag ska tillbaka till jobbet i morgon... det är därför jag är så himmelens arg!
Nu när jag har identifierat källan till min ilska kanske jag kan försöka vända på tankarna och göra nåt vettigt?

Hade det bara inte regnat... då hade jag kunnat gå på promenad, pysslat i trädgården eller plockat lite svamp. Sådana saker som är perfekta för att rensa huvudet.
Faktiskt känns det lite bättre redan när jag har öst ur mig till tangentbordet

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar