fredag 8 februari 2013

All by my self..

Tog mig till rätt gate och ombord på flyg till London Heathrow. Det var en bit att gå till bagagebandet, jag hann ganska lagom gå på toa så kom väskan. Ingen väntetid här inte.
Gå, gå, gå, gå.. så kom jag fram till tunnelbanan och lyckades köpa rätt biljett för färd till zone 1. Fantastiskt vad kul det är att studera folk på en tunnelbana, hur alla beter sig och försöker vara osynliga men ändå synas.
Ett byte, upp på marknivå och runt hörnet.. jo, hotellet låg där jag kom ihåg. Lyxigt att bo på Hilton. Det är sån't jag annars bara gör tillsammans med min bror ;) Ett fint litet rum på 6:e våningen med utsikt över Hyde Park.
När det väl var incheckat och inspekterat var det dags att få något i magen. Bestämde mig för att gå till en pub några kvarter bort som heter The Swan. Åt riktigt god fish'n'chips där med brorsan förra gången jag var i London. Enkelt och nära. Och det var riktigt gott idag med. En Guinness till (eller efter) maten och livet känns toppen, precis vad jag längtat efter.

Mätt o go' traskar jag in mot Oxford Street för att glo på folk, känna på stan och få lite efterrätt på ett Starbuck's. Det blev visst shoping också.. en ny mascara inskaffades på Selfridges. Sedan lyckades jag hitta ett pyttelitet Starbuck's så jag fick kaffe och en chokladmuffin, en sån som har kladdig choklad i mitten. Mums

Promenad tillbaka till hotellet. En promenad i regn som oväxling. Jag var ganska blöt när jag kom fram. Det händer inte ofta att det regnar när jag är här.. Nu blir det lite lyx på rummet och ladda inför morgondagen.

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar