fredag 8 februari 2013

På väg

I höstas kände jag att det började dra i min "Londontarm". Då mitt vanliga resesällskap numera bor i Seattle tänkte jag att: Vad tusan! Ala andra reser ju själva.
Så jag bokade mig en resa med ursäkten att jag ju fyller 40 snart. Present till mig själv alltså :)
Kaotisk morgon blev det. Tog bilen till Nässjö coh gick till stationen. Hade tänkt att gå in på Pressbyrån och köpa en tidning och kanske en chokladbit men nej. När jag kom till stationen var det så fullt med folk att det har jag aldrig sett där innan. Dessutom var hela kiosken full av ungar och med 10 minuter till avgång var det bara att överge den tanken.
Nåja, det "ingår" ju frukost på tåget. I sin iver att miljömärka resorna har SJ slutat med plastbestick och gått över till trädito. Kanske inte så lyckat med tanke på att det serveras fralla som man gärna vill dela på. Någon som försökt dela en mjuk fralla med träkniv??
Så sitter jag nu här på tåget, kaffet var ljummet (bryggdes väl för alltför länge sedan) och internet är så slött att jag hinner skriva en hel mening innan den syns på skärmen. Har gjort bättre resor med tåg..
En sak när jag klev på tåget som fick mig att undra lite över folk: när jag kom till "min" plats hängde det en jacka på kroken så jag såg mig om ifall det var så att det var rött på toan och ursäktade mig lite till de som gick bakom i gången -Det hänger visst en jacka där jag ska sitta.
Till min förvåning är det kvinnan på platsen framför som säger att det är hennes. Hon tar den och lägger upp den på hatthyllan. Varför lade hon inte den där från början om den nu inte har plats på kroken där hon sitter??
Jaja, nu fick jag ju nåt mera att skriva om ;)
Snart är jag på Kastrup och tar ett skutt över till Lovely Lodon.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar