lördag 9 februari 2013

Gå gå gå och lite tunnelbana

Efter en stadig hotellfrukost var det dags att ge sig ut på upptäcktsfärd. Det fanns ju ett uppdrag för dagen och det var att hitta en kryddaffär i en korsning på Portobello Road.
På med gå-fötterna och iväg. Blev en trevlig promenad när solen ville spricka igenom lite även om det var kyligt så mössan fick vara på. Jag hittade Portobello Road och började traska. Söta pastellfärgade fasader och en massa små butiker med blandat innehåll. Verkligen allt kan man hitta här; kläder, skivor, möbler, krimskrams, mat, hushållsartiklar och antikviteter. Allt i ett sammelsurium inne i affärerna och i lösa stånd ute på gatan. Det fanns även en innomhusmarknad som liknade Camden på något vis.
Hela gatan ick jag och ingen kryddaffär i sikte. Jag hade sett ett Starbucks på vägen så dit styrde jag stegen för at snåla lite på deras ffria WiFi. Hittade adressen och började leta. Jo men visst, jag hade ju passerat precis utaför.. Det första man blir blind på är ögonen ;)

Tog sedan tunnelbanan mot city för att besöka Hard Rock Café. Handlade en öl och en tröja. Nu började det väl närma sig luncdags tänkte jag och försökte hitta en restaurang jag läst om i guideboken. Fnys heller.. men det blev ett foto på Westminster Abbey när jag ändå gick förbi.
Well, plan B. Klassisk publunch. Tunnelbana igen och kom mot Chinatown. Hysteriskt mycket folk där. Det kinesiska nyåret infaller i morgon. Efter lite traska runt så kom jag ändå till en pub med ledigt bord. Beställde en Tikka Masala och en Guinness. Mums.

Idag ägnade jag lite mera tid åt shopinggatan no1, Oxford Street. Mycket folk att trängas med och inte fick jag lust att handla. Det blev ett Starbucks i Bayswater-området istället. Kaffe och såklart en chokladmuffin. Tur att det inte finns sådana muffins hemma ;)
Flera timmar senare är jag fortfarande mätt :)

En bra dag i en härlig stad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar