onsdag 14 augusti 2013

Åker bil igen

Jag var ju i Malmö och vände i fredags, över dagen bara och tog omvägen via mor och far på vägen hem. Ganska många mil bakom ratten men vädret var bra bilkörarväder.
Efter ett par dagar "vila" var det dags att tanka upp och styra söderut igen. Fast inte riktigt ända till Malmö, Billesholm/Bjuv var målet nu. Många vägarbeten på vägen men jag hade ingen tid att passa så jag passade på att prata lite med trafikvakten på det ena stället och önska trevlig dag.
När jag satt där i min bil började jag reagera på att det var ovanligt många olika nationaliteter på lastbilarna den här dagen. Första gången jag såg en irländsk plåt.. TR, kan det vara Turkiet? RO, GB, HU, CZ, EST, LT, LI, FIN, D, DK, SLO, PO, RUS.. ganska bra utdelning på så få mil. Någon har jag säkert hunnit glömma under natten. For förbi två personbilar från Schweiz och några norrbaggar också.
Ganska internationell resa va?
Och som det regnade!! Från nästan klarblå himmel var det som om någon plötsligt vände upp och ner på ett enormt badkar över bilen. Ett tag regnade det så intensivt att jag fick sakta in till nästan stillastående för sikten blev så dålig. På nån sträcka försvann väggreppet då vattnet inte hann av från vägbanan. Som tur var så höll skurarna inte på så länge varje gång.
Så kan det vara att köra bil en helt vanlig dag..

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar