söndag 25 augusti 2013

Nya vägval

Tänkte ta en liten promenad åt det håll som pilen pekar..





...för inte har man väl roligare än man gör sig? Det görs lite nya vägar i närområdet nu i samband med att den nya stora kraftledningen ska byggas. Min förhoppning är att jag ska få en massa krokiga kombinationer att promenera (i alla fall så länge det inte behöver plogas).
Just idag hade jag tänkt att kliva upp på höjden för att se om de kommit någon vart sedan jag klev upp där med brorsan. Och jo, de hade kommit en bra bit. I alla fall så långt ögat nådde. Kul!! Då går jag åt det hållet så blir det nog en liten lagom sväng idag. Men eller hur.. efter nästan en kilometer möttes jag av detta
Det tog liksom lite slut. Men jag kan se att snart skola vägar mötas och jag kan gå ett helt "varv" utan att behöva vända. Ja, ja, bara att vända om och kliva upp på höjden igen.
Gjorde så och på nedvägen såg jag en avsticksväg som svängde åt rätt håll så jag tänkte se om den var "färdig". Oh! Den vindlade iväg så fint
Jippi tänkte jag och traskar iväg, ska bli spännande att se var den knyter ihop med den andra vägen som jag brukar ta ibland. Gick nog en kilometer och uppe på en höjd möts jag av en bedårande utsikt
...men vägen tog slut..
Bara att vända igen. Men jag får en rejäl promenad i alla fall. Gå gå gå gå, hela långa vägen tillbaka ner och runt för att komma ut på den ursprungligt planerade vägen.
Det är härligt promenadväder den här eftermiddagen, solen bränner lite härligt i skinnet och det är en svag bris. Hade varit ännu mera perfekt med sällskap och en picknickkorg, då hade man kunnat slå in på fler spännande vägar..
Men nej, det får räcka för idag. Kanske jag kollar in den här biten nästa gång när jag inte har gått så många återvändor. Eller när den ena är klar så jag slipper vända på den.

Kram




2 kommentarer:

  1. Just det, det är när man vågar lämna gamla invanda vägar man får nya vyer.

    SvaraRadera
  2. Vad fina bilder du tagit. Gillar den där man ser lite av sjön.

    SvaraRadera