torsdag 7 november 2013

Plötsligt händer det

Jag trodde att det bara var ett försäljningstrick i reklamen, "plötsligt händer det", men det är verkligen så på riktigt.
Wiiiiiiee!!!! Jag har gått omkring och hoppat och pipit och flinat sedan i måndags kväll. Jag har åkt bergochdalbana mellan lycka att det faktiskt hänt och tvivel att det bara är på låtsas. Men jag ska berätta från början...
För ett par veckor sedan köpte jag biljett till nästa års Sweden Rock Festival, skönt att ha det fixat. Vid nästa nyhetsbrev med bandsläpp kom jag på att de brukar ha tävling med signerade gitarrer på hemsidan så jag kikar dit. Jag hittar tävlingssidan och ser att det lottas ut en från en av mina absoluta favoriter så jag skyndar mig att fylla i alla mina uppgifter, del av biljettnumret och svara på den busenkla frågan. När formuläret är skickat skriver jag ett meddelande till brorsan att nu får han hjälpa till att hålla tummarna.

Dagarna gick och jag hade lite annat att tänka på. Måndagskvällen kom och jag får ett meddelande på chatten från en kompis: "Grattis till den nya gitarren" 
VA??
"Kolla Sweden Rocks hemsida"
Sagt och gjort, jag går in på deras sida och där står det: "Vinnare i förra veckans tävling: Jessica Karman, Nässjö - Bas signerad NEWSTED

Wiiiiie!!!

Jason Newsted har varit en av mina största idoler sedan början av -90talet då han var basist i Metallica och jag såg dom i Göteborg på Scandinavium. Det bassolot han levererade då har för alltid etsat sig fast i mitt minne. Ett av de största musikaliska ögonblicken i mitt liv.
..så, sedan i måndags har jag gått omkring och flinat och småskuttat. Som ett barn på julafton eller som en skock tonårsflickor och idag kom den. En vacker elbas signerad av min idol.. hur stort kan det bli??
Plötsligt händer det! ...på riktigt!


2 kommentarer: