söndag 24 november 2013

Snö

Det hade pratats om första "riktiga" snöns ankomst ett par dagar, lite oklart bara vilken dag den skulle dyka upp. Men så var det dags på onsdagskvällen. Jag satt i soffan och läste och fick en känsla av att jag borde titta ut genom fönstret och i ytterlampans sken ser jag några snöflingor som singlar i luften. Det är något visst med första snöfallet varje säsong. Jag blir både upprymd och glad på samma gång.
Allt eftersom kvällen gick ökade snömängden på marken och jag tänkte att med lite tur blir det så mycket att den ligger kvar i alla fall till i morgon.
Det gjorde den.
På torsdagsmorgonen vaknar jag till ett vinterland täckt med ca 1.5cm alldeles perfekt kramsnö. Den här dagen skulle jag ha varit ledig tänker jag. Perfekt första dagen med snö, det blir ju så ljust och fint även om det är mulet och snöar.  Men jag jobbar inte så många timmar just nu så jag ska nog hinna njuta efter jobbet tänker jag och far iväg.
Efter att jag ätit lunch, skottat snö och druckit kaffe med en vän tycker jag att det är dags för en promenad. Det ÄR vackert med snö
Jag valde att gå in på den här vägen där det fortfarande låg snö på vägbanan. Det var härligt att promenera och titta på alla vackra snötunga träd. Bara en svag vind och ungefär en minusgrad
Kunde lika gärna ha vandrat i en sagobok eller vad säger ni?
Vägvisar-tall..

Det var väl inte fullt lika trevligt när jag frampå kvällen tyckte att det liksom bara blev kallare inne. Fläktvingen på värmepumpen hade gått sönder igen, inte heller startade elpatronen så jag fick plocka fram alla filtar och linda in mig där jag satt i soffan. Tur för mig att underbara pappa fann en lösning och att jag känner en elektriker som kunde åtgärda det hela. Nu har jag varmt i väntan på ny fläktvinge.





1 kommentar:

  1. Vägvisartall/granen var kul. Har inte kommit så längt att jag kan säga att det är vackert med snö. Kanske kommer det så småningom när jag blivit lite äldre.

    SvaraRadera