fredag 27 juli 2012

Dé é öken...

Idag började resan mot platsen där man ska titta på skylten. Så nu var det gjort också. Slinger, slinger ut ur sta'n och upp på motorväg, nu ska vi ut i öknen.

Vi har bestämt oss för att mellanlanda i en håla som heter Barstow. Vi har visst shopat för mycket vikt så resväska måste inhandlas. Hålan ligger mitt i ingenstans och har värsta outleten.
Samsonite först, vi och en hel busslast med kineser. Eller förresten, vi åt först (så slipper brorsan korra ;-) ) Resväska inhandlad och gissa vilken affär som låg bredvid?? Jo en CK !!! Såklart jag gick in där. Och ÄNTLIGEN!
Och ny tankade (både vi och bilen) med kaffe och vatten i mittkonsollen styr vi längre in i öknen
Temperaturen stiger och jag uppskattar att ha en fungerande AC. Det är väl runt 42 torra celcius ute med lite vind i.
Rätt vad det är ser man ett lite hus och sen är det bara torra buskar och kaktusar igen. Sen helt plötsligt dyker det upp ett samhälle... sen är det ingenting igen. Ganska märklig känsla.
Och vägen är raaaaaaak. Jo, sen går det uppför, sakta men säkert till ca 1200m öh.  Tänker jag väl inte.. öken ska väl vara platt?? Så går det ner igen, vägen svänger och det blir både grönare och plattare igen. Sen är det rakt...

Solen är så varm genom sidorutan att jag måste vinkla solskyddet dit. Tur att AC:n funkar =)
Sen ser vi den.. Ökenstaden nr 1. Las Vegas

Ut o spendera ;)
TJOHO!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar