lördag 28 september 2013

Na Na Naaaaa Na Na...


Igår var jag på äventyr. Eller hur man ska se det. Fast det är klart att det är någon sorts äventyr att manövrera fram en kundvagn bland flera tusen andra personer i jakt på FYNDET.
Klockan 06.30 åkte vi från Nässjö och som traditionen kräver var det frukost på Göstas Konditori i Smålandsstenar. Kaffe och fralla och en liten kaka till efterrätt så att man står sig några timmar.Väl framme i Ullared bör man på något vis dokumentera eller memorera vilket nummer det är på kundvagnen så man kan uppge det vid eventuell förlust. Det händer påfallande ofta att det efterlyses kundvagnar via butikens högtalarsystem. Hittills har jag dock alltid återfunnit min vagn utan att efterlysa den.

Listan för inköp den här dagen var inte särskilt lång, egentligen bara tre viktiga saker och lite smågrejer som alltid hamnar i vagnen som av sig själva. Nåja, tänkte att jag tar det jobbiga först: baddräkt. Det måste absolut provas och det är lika bra att göra medan energin är på topp. Jag provade sex stycken och beslutade mig för den minst förskräckliga. Regnställ var punkt nr två och jag hittade ett ganska fint i en härlig röd-orange färg. Punkt nr tre var kattmat, alltid, eftersom det går åt en del på ett år och priset är avsevärt lägre än på affärerna i hemorten.
Det blev ett antal timmar (med avbrott för lunch såklart) att snurra runt med kundvagnen bland alla virrhjärnor som inte förstår att det finns fler än dom själva i affären och skrikande barn som inte har bett om att besöka detta virrvarr av tråkigheter.

Nöjda med innehållet i våra kundvagnar tog vi oss genom kassakö och ut i solskenet. Såklart får skoaffären ett besök på väg till bilen. En riktig heldag och energin är ganska slut. Skönt att komma hem till soffan och katten.

1 kommentar: