onsdag 2 oktober 2013

Ynk

Man säger ju att det finns inget som är som när en kille är förkyld.. med tanke på hur jag mår nu så skulle jag då absolut inte vilja vara kille.
Det började med att benen inte hade någon fart härom dagen, och lite ont på utsidan av halsen när jag vände på huvudet, dagen efter vaknade jag och kände att nu kommer den snart: FEBERN. Frossa med skakningar så jag spillde när jag försökte dricka vatten, ömma muskler och stumma leder. Huvudvärk och grymma svettningar när alvedonen börjat jobba.
Så den dagen bestod av frysa, alvedon, sova, svettas och börja om igen. Och igen. Länge sedan jag kände mig så ynklig. I det stadiet är det inte roligt att kylskåpet är tomt och det saknas glass i frysen. Stackars mig.

Idag har väl febern sjunkit lite men halsen är sämre, jag har inte behövt äta lika många piller.. men den ynkliga känslan lär väl sitta kvar så länge febern envisas. Så Jo: vi tjejer kan bli lite ynkliga också.
Nu blir det två alvedon och krama kudde.

4 kommentarer:

  1. Det som möjligen vore hemskare än din förkylning vore väl att tvingas vara med en man som var lika dålig som du. krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Kan Kalle-Anka-plåster hjälpa lite i alla fall?

    SvaraRadera
  3. Ja kära moster, tur jag är tjej så jag kommer överleva detta. Och mamma? Kan man ha Kalle-Ankaplåster på halsen eller finns de för invärtes bruk också ;)

    SvaraRadera
  4. Tron verkar allt, så det duger nog kanske till och med med en halsduk.

    SvaraRadera