söndag 20 oktober 2013

Torrt

Så hände det där som händer andra men inte mig. I torsdags kväll blev duschstrålen svagare och svagare för att upphöra helt. Det var ju tråkigt. Visst har jag hört på nyheterna att det är dåligt med vatten och jag har vänner som det har hänt hos, men det händer väl bara stora hushåll?? Och jag tycker nog att min brunn ändå är ganska djup.
Tydligen hjälper inte det för nu sitter jag här och har inget vatten i kranen. Det blir att hämta i dunk. Dra på trissor vad tung en vattendunk är! Lyftas in i bilen ska den och sedan bäras hela vägen från parkeringen till huset. En full dunk är inte heller helt lätt att hälla ur för jag kan ju inte spola i toan direkt ur dunken, vattnet måste hällas i hink först och vattnet som är till kaffe, dricka och matlagning häller jag först i stora saftgrytan så det går att hantera. Någon som vet hur mycket vatten det går åt för att diska??
Alldeles för mycket när det inte finns i kranen kan jag säga. Tills det har runnit till i brunnen blir det papperstallrik att äta på.
Nåja, det kunde ha varit värre. Jag har både värme och elektricitet så jag klarar mig. Det handlar om att planera sin tillvaro efter tillgången. Nån vecka till klarar jag nog men sedan kommer behovet av att tvätta kläder...
Men där är jag inte ännu och jag ska inte ta ut olycka i förskott.

Ha det bra alla ni där ute i världen som har vatten i kranen och tänk på mig när ni kör igång tvättmaskinen eller diskar under rinnande vatten ;)

Kram

3 kommentarer:

  1. Din mormor brukade säga att man saknar inte kon förrän båset är tomt. Sen kvittar det om det är gamla tanten, vattnet eller bilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har tvättid lördag klockan 17.00. Du är välkommen att dela!

      Radera