tisdag 15 oktober 2013

Bäddat för vila

Nu är det höst på riktigt. Första riktiga frostperioden har passerats och naturen har börjat förbereda för vinter. Men ännu är dagarna ljuvliga med solsken, klar luft och glödande färger. Höst på bästa sätt.
Jag promenerar så mycket jag bara orkar medan jag ännu kan utnyttja dagsljuset och ibland bara måste jag stanna till en stund och titta lite extra:
Få saker lockar väl ögat så som höstlöv mot en blå och solig himmel? Bäst att titta så mycket man orkar för att ladda alla måbra-depåer.
Tänk att det finns så mycket vackert inpå knuten.. Nåja, på promenadavstånd i alla fall :)

Men den här är min:
Det är också alldeles perfekt väder för att sparka runt lite bland de fallna löven i trädgården. Det är ett ganska härligt ljud och jag har gott om löv.
Efter dagens lilla arbetspass på jobbet tänkte jag att trädgården kunde behöva lite arbete också. Jag har planterat vad jag hoppas ska bli ett plommonträd så småningom och vill såklart att det överlever vintern. Både snö, kyla och harar är presumtiva hot såhär i "Sibirien" på vintern. Bäst att fixa lite..
Sov så gott lilla trädet :)
Passade även på att bädda om lite hos kryddorna. Mamma hade gjort så fint härom helgen men vinden hade busat lite med täcket ;)
Håller tummarna att det isolerar tillräckligt.
Men så vill man ju gärna ha lite vackert att titta på fram till snötäcket rundar till alla skarpa konturer och skapar massa jobb. Just nu är tid för vila både för mig och min trädgård. Vila, njuta och ladda.









2 kommentarer: