lördag 26 oktober 2013

Punk!

Upp på barrikaderna och kritisera styret!

Jag var på punkmusik-konsert i Huskvarna Folkets Park igår.
Vilket drag! Energi och glädje blandat med allvar och samhällskritik. Gamla låtar från den tiden jag lyssnade på sånt här hela tiden varvat med nya låtar. Jag log i stort sett hela tiden.
Publiken var alla sorter kan man säga. Såna som jag (och lite äldre) som var lagom nostalgiska från förr, de i min ålder som fortfarande lever punk, de nya punkarna i 13-17års åldern med alla attribut. Och mamma, mina trasiga jeans och färgade hår var inte i närheten av det jag såg igår :) Rosa spikes och blåa tofsar, rakade huvuden och svarta tuppkammar. Gult snagg och lila långt hår. Till och med en herre med "måne" som odlat ut håret på sidorna och sprayat upp det (såg dock ganska kul ut).
Jag hade en toppenkväll som slutade hemma i en varm säng med katten som extra fotvärmare, hon är bra go'

Rock on allihopa





1 kommentar:

  1. Annat var det förr! Då var det dragspel och vattenkammat.

    SvaraRadera