måndag 14 oktober 2013

Tjaaa.. vad säger man?

I stort sett fyra månader sedan sist, inte utan att jag har haft funderingar. Fyra månader kan vara hur länge som helst (fråga min kära bror som hade 3mån ofrivillig semester i somras hur lång den tiden var) eller bara en kvart, allt beroende på från vilket perspektiv tiden betraktas.
Jag önskar att jag hade kunnat säga att jag styrde bilen med ett leende på läpparna och en glad melodi i tankarna i morse, full av förväntan. Det hade varit underbart. I stället funderade jag på hur det skulle bli att stämpla in på jobbet efter fyra månaders frånvaro..

Jag hade glömt portkoden.. bra eller dåligt? Kom in på andra försöket. Och mitt anställningsnummer fanns kvar i databasen så att jag kunde stämpla. Fast stämpelsystemet var helt nytt så jag får väl söka sen informationen i morgon, ska inte tro att information kommer utan att man bett om den.

På det stora hela gick det ändå bra. Jag kom, jag jobbade, jag lämnade byggnaden.. Två timmar var ganska lagom. Låt se vad morgondagen erbjuder..

Go' natt

1 kommentar: