tisdag 13 september 2016

En dag att fira

Söndag betyder visst brunch och bokhandel. Så brunch och bokhandel blev det. Någon sorts stekt macka med bönor, skinka och ägg och iste till det. Mätt och glad kan man fortsätta till bokhandeln. Jag verkligen älskar bokhandlar, doften av alla böcker är fantastisk. Just den här bokhandeln har en härlig atmosfär med trägolv som knarrar lite och ett par läsplatser och ett fik. Trättnar nog aldrig på att gå dit... Två böcker blev jag "tvungen" att köpa.

Till kvällen skulle vi fira, det är ju ett helt år sedan jag slutade på min förra arbetsplats. Helt klart värt att fira!
Bord bokat på ett ställe som är känt för sina stekar. Lite tidiga var vi när vi kom dit så det blev ett glas champagne i baren medan vi väntade på bordet.
En perfekt tillagad köttbit med ett väldigt gott zinfandel-vin till. Attan så bortskämd jag kände mig.

Efterrätt??
Jo, men inte där. Efter den måltiden behövdes promenad för att ens orka tänka på efterrätt. Och firar man ska man väl ha bästa efterrätten som kan fås?
Alltid minst ett besök på Cheesecake Factory... och firar man så gör man. Och det var ju uppförsbacke hela vägen hem så nån kalori förbrändes väl ;)


1 kommentar:

  1. Grattis till årsdagen av nya jobbet! Skulle inte haft så svårt att göra plats för efterrätten.

    SvaraRadera