tisdag 27 september 2016

Kramar ur det sista...

Ur semestern alltså.
Torsdagen åkte vi först till leksaksaffären (Fry's) fär lite shopping. De hade inte det som eftersöktes så det fick bli lite annat istället. Så kan det gå... Burgare på ett fint burgarställe till lunch sen drog vi till andra sidan om stan för ett återbesök på Outleten. Nu har jag för många Converse igen.... Att det ska hända varje gång ;) Fast jag har ju nästan gått helt slut på de jag åkte i så nåja..

Fredag var lite halvkass väder så det fick bli besök på museum. Star Trek var specialutställningen nu. Jag fick möjlighet att titta mer noggrant på utställningen om Nirvana, sist jag var där var den ny och det var hur trångt som helst. Nu gick det bättre.
Efter lunch tog vi efterrätt. Jag ville gärna ha en bit cheesecake av favoritsorten innan hemfärd
Japp, den innehåller en massa Oreo's. Hur mumsig som helst. Jag har dock aldrig lyckats äta upp en hel bit...
På kvällen blev det filmkväll. Temat var såklart Star Trek, inspirerat av dagens kulturella evenemang
Det funkade till både pizza och popcorn

Upp tidigt på lördagen för brorsans lördagstradition på gymet. Själv passade jag på att lyxa på SPA-avdelningen en gång till. Annan massör men lika bra upplevelse. Lunch och promanad till stan på eftermiddagen. VÄLDIGT sen middag. Bordsbokningen var 20.30. Men gott var det, tur det så det var värt att vara vaken så länge ;)

Sista dagen så... i Seattle. Tvätt på förmiddagen och fotbollsmatch hos bekanta efter det. Lite rosé och tilltugg till en match som nog ingen egentligen var intresserad av. Alltså Amerikansk fotboll är ju helt märklig.
Vi gick en promenad i stället

Kul träd med väldiga och kladdiga kottar. Det var en fin ordninggjord park/promenadväg med olika planterade träd och buskar.
Målet för promenaden var Japanska trädgården. Väldigt vackert. Säkert ännu vackrare om några veckor när höstfärgerna börjar ta över

På kvällen åt vi finmiddag för det var ju ändå sista kvällen. Kött med pommes och bea. Amerikaner är inte riktigt lika bra på bea som svenska köket, men man kan ju inte få allt... Lång promenad på hemvägen eftersom det är roligare att gå än att stå och vänta på en buss i 20 minuter. Och så gillar vi ju att gå.
Tog ett sista adjö av Mr Hendrix också...
Glassfest innan det var dags att trycka ner all packning i väskan. Lyckades nästan men vi kom fram till att den troligen blev för tung så då delades helt enkelt fyra väskor på hälften och blev stuvat i två istället för en + handbagage.

Bye, bye Seattle. På återseende...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar