torsdag 21 september 2017

En dag på stan

Tisdag....
Alla vet väl att det är veckans tråkigaste dag? Inget undantag den här veckan. Kollade ut genom fönstret och tyckte det såg hyggligt ut så jag bestämde mig för en morgonpromenad till parken. Jag hann inte gå särskilt långt innan det började trilla ner små, kalla och blöta partiklar från ovan.
Upp med luvan och traska vidare.
Efter ytterligare ett kvarter fick jag fälla upp paraplyet. Här kunde jag ha vänt och gått tillbaka men det var ganska skönt att röra på sig och i lägenheten snarkades det så jag traskar på och tänker att det är nog inget ihållande.
Tar ett varv i parken, tittar på änderna som plaskar runt i en damm och blommorna som fortfarande finns. Går mot stan. Kaffe kanske? Jo, det blir nog bra. Hittar ett Starbuck's för de har garanterat fritt wifi, beställer en STOR frappuchino med extra kaffe och slår mig ner. Har ett par vykort att skriva också.
Efter kaffet styr jag vidare mot stan och tänker att jag kan ta svängen förbi utsikten och över motorvägen, paralyet får åka fram igen. Kunde ju ha passat på att pinka innan jag lämnade Starbuck's.... dripp, dropp på paraplyet... långt att gå... tralala... dripp, dropp.... vart finns närmsta bra ställe med toalett? Visst ja, REI ligger utmed den här vägen. Så hur långt kan det va? Paraplyet kan i alla fall fällas ihop men det känns som en evighet innan jag kommer fram dit. Trappa upp var det också, skynda, skynda. Jippi!!! Ingen kö \o/
Sen fanns det ju en massa grejer att se och klämma på i den här affären också.

När jag styr vidare har det i alla fall slutat regna. Det börjar nog närma sig lunch så jag går mot Pacific Place. Burgare på Johnny Rockets får det bli. Kolla bioutbudet (det har ju börjat regna igen), men nej, den enda film jag vill se har vi pratat om att se sen.
Så jag fäller upp paraplyet och går vidare. Ja, jag kan ju gå på Seattle Art Museum. Bra idé. Fördelen med vädret är att det inte är så många att knuffas med på trottoarerna. Kommer i stort sett hela vägen till entrén innan jag inser mitt misstag. Det är ju TISDAG.... Inga museum öppna då.

Näha.... Nästa idé...
Regn och rusk ute men affärerna har öppet. Rea och fritt wifi. Tjoho!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar