måndag 19 augusti 2019

DID IT!!!

För en massa månader sedan fick jag en utmaning av brorsan. Eftersom han och hans PT Janelle skulle delta i en Spartan Triple på Oahu, Hawaii, blev det bestämt att vi skulle mäta upp där på min semester. Bra sätt att starta den på!
Någon vecka eller två efter att allt var bokat kom det: "Skulle du vilja delta i sprinten med oss? Den är bara 5km..?" Så jag sa ja.
Så jag har tränat lite. Eller ja.. alltså, det är svårt att träna utan att riktigt veta vad man gett sig in på men lite vanlig allmän träning så att säga. Jag har gått upp och ner för backen hemma så den borde vara utnött vid det här laget. Jag har joggat efter förmåga, fixat mitt eget lilla utegym och så har jag skyfflat grus såklart.
Förberedd eller ej nu var dagen här. Medan Brorsan och Janelle genomförde sitt andra race för helgen laddade jag upp i sällskap med hennes sambo Josh.
Efter ett par timmar på stranden kan jag meddela att varm var jag i alla fall.

Så blev det dags att traska över vägen och byta om. Det fanns en toalett med gott om utrymme där så jag tog med ombytet och traskade dit. Kan väl meddela att träningskläder inte är helt sammarbetsvilliga att dra på när skinnet redan är litte svettigt.
Men på kom kläderna och jag traskade ut till Josh som kört runt bilen. Men!!!! Vart är mina skor??? Gaaaah! De stod kvar i hallen i huset vi hyr. Well, bara att åka tillbaks och hämta, det var väl liksom den enda utrustningen jag inte kunde vara utan liksom...
Meddelade brorsan att de kunde käka inne på området så skulle jag inta lunch i bilen. Naturligtvis var det mycket trafik så stundtals gick det riiiiktigt sakta. Kollade med brorsan igen men det skulle gå bra att starta senare om jag inte hann tillbaka till utsatt tid.
Tillbaka vid entrén möttes vi upp och köade in för registrering. Gassande sol och säkert den långsammaste kön på hela området. Och kissnödig var jag... och törstig, men jag kunde inte riktigt fylla på innan jag hade fått tömma ut lite. Kniiiip...
Så var vi äntligen igenom och jag kunde bli guidad till toan.

Dags för start!
I den gassande solen skulle här joggas, klättras över väggar, krälas under taggtråd och bäras runt på tunga saker. Och göras burpees såklart.  Mellan 32 och 38 grader och gassande sol på det. Gissa om man såg fram emot skuggpartier och vätskekontroller??
Vissa hinder klarade jag till min förvåning helt själv och andra hinder tog jag mig igenom med lite hjälp. Färre straffburpees än förväntat. Dagens höjdare var ändå att klara sig såhär bra i ringarna
Wohooo! Första gången någonsin och jag fixade nästan hela vägen! Jösses vad bra det kändes!
Så var det bara en klättring och en säckhissning kvar. Nerförsbacke och hopp över elden så var vi i mål. _SÅ_   _TRÖTT_
Efter en och en halv energidryck och en banan började jag känna mig som en människa igen. Fantastiskt ändå att ha genomfört det här. Vissa moment var värre än andra. Vissa saker klarade jag med glans, andra med hjälp och någon uppgift tog nästan knäcken på mig. Men runt kom jag.
Och medalj fick jag!

Och kanske den godaste pizzan ever till middag...



1 kommentar:

  1. Nu har du verkligen varit duktig. Heja dig, det gjorde du bra!!!!!

    SvaraRadera