torsdag 23 mars 2023

All the fun

 

Är sedan ett par dagar i Seattle. Eller närmare bestämt Redmond. Vädret har varit strålande och även om nätterna är kyliga så har temperaturen dagtid varit så man slipper jacka, det har hjälpt med strålande sol.

Vanan trogen blir det en del träning på min semester, det kan ju inte räcka med att springa ett nästan 10k-lopp EN dag... Så i tisdags tränade brorsan och jag tillsammans för hans pt och igår hade jag ett eget pass för henne. Så roligt! På slutet av det passet kunde jag knappt lyfta armarna längre för alla muskler runt axlarna bara vibrerade. Så vad är bästa medicinen mot det?? Jo men man bokar väl ett nytt träningspass morgonen efter med sin pt-vän i hennes garage/gym. Awesome times!

I morgon blir det nog en liten joggingrunda. Bäst att passa på när tid finns :)

Men livet är inte bara träning, jag har ju semester och firar att jag har uppnått "vintage-ålder".. så i tisdags hade jag en bokad tid för ansiktsbehandling, det är bara ren lyx. Inte bara att få behandlingen utan man har också tillgång till allt härligt i SPA-delen. Den här gången testade jag ångbastun. Det kommer jag att göra fler gånger om tillfälle ges! Så skönt..

Dessutom får man linda in sig i dessa supermysiga badrockar, strosa runt och sippa på te eller vatten och bara tänka på sig själv. Well needed.

Igår efter intagen lunch passade jag på att låna bilen och köra till Bellevue. Vädret var helt fantastiskt med strålande sol så en tur till Botaniska Trädgården och titta på blommor, sniffa på alla härliga dofter och lyssna på fågelkvitter var helt underbart. Vid sidan av protokollet kan jag berätta att grodorna hade en hektisk dag... ;)


Jag kände efter i trädet och kan konstatera att detta inte är Pippis sockerdricka-träd...

Efter avnjuten trädgård svängde jag in till en galleria för att göra slut på ett presentkort på LUSH, lyckades inte helt men var ändå på bra humör och unnade mig en glass i solskenet. Livet!

På kvällarna har vi tagit lagom långa promenader till olika matställen och sedan tittat ikapp på "Rings Of Power", en tv-serie jag såg de första avsnitten av sist jag hälsade på här borta. 

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar