onsdag 29 mars 2023

Mer av allt

 

När jag besöker Seattle brukar det alltid bli en inbjudan till middag hemma hos ett par vänner, så även denna gång. Min kära bror tyckte också att det var på sin plats med en flaska lyx, det är tydligen inte varje år man fyller 50.. Oh, det smakade bra! Vi avnjöt god dryck och god mat och eftersom det var våffeldagen i Sverige blev det våfflor till efterrätt

Mums. Det var länge sedan jag åt våfflor, inget jag tar mig tid till hemma. 


Dagen efter var det ett nytt besök på spa-anläggningen. Den gamla kroppen skulle få massage. Jag började med bastu så kroppen blir så där härligt varm och avslappnad och som alltid efter ett besök hos den här massagedamen kände jag mig ett par centimeter längre när hon var klar. Så lyxigt!

Det blev ytterligare ett par besök på brorsans gym så alla muskler typ känner att de lever. Men träningsvärk är skön värk och efter ett hårt träningspass blir i alla fall jag fylld av endorfiner och mår förträffligt även om jag måste stöna lite när musklerna skriker.

Såklart gjorde jag ett besök på stan i Seattle också. Jag hade sällskap på bussen av en hårboll som kikade på mig med jämna mellanrum. Den dar utrustad med ett praktiskt handtag på ryggen så husse smidigt kunde stoppa ner den i cykelkorgen.

Kaffe och kaka med härlig utsikt i solen och sedan lite shopping. Jag mötte upp brorsan för lunch och sedan tog vi långpromenad. Allt som allt traskade jag ihop dryga 24000 steg så jag antar att jag förtjänade Movie Night med popcorn

Jag är nog ändå mest förtjust i vanligt salt...


Sista kvällen drack vi roliga drinkar och gick till ett ställe med indisk mat på ett modernt sätt. Alltså inga stora skålar med mat för alla att dela utan många små saker på egen tallrik. Gott var det




Så var det det där med att packa också... mitt sedan många år trogna sällskap på resor har förtjänat pension. Den har fått rymma det mesta och mer än möjligt emellanåt. Som ett litet svart hål typ; ju mer jag stoppat i desto mer plats har det funnits. Nåja, kanske att överdriva men en lika bra väska kommer jag nog aldrig att få. Jag ägnade en riktigt lång stund i väskaffären för att försöka finna en värdig efterträdare... jag öppnade, stängde och drog runt på olika väskor innan jag till slut kom fram till en som åtminstone kom i närheten. Den visade sig ha samma magiska egenskap som sin företrädare så när väskan var fylld kunde jag knappt lyfta den... men med lite omstuvning fick jag ner vikten till rimliga 23kg.

Bara att börja hemfärden... idag flyger vi till San Francisco









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar