måndag 20 mars 2023

Vilket firande!

 

Sov ovanligt gott för att vara första natten efter långflygning. Jag vaknade lite lagom tidigt utan att vara vrålhungrig, skönt för brorsan att få sova tills klockan ringde och jag slapp riva hotellrummet på grund av lågt blodsocker. Efter en stadig hotellfrukost packade vi ihop oss och hämtade ut hyrbilen; Napa Valley, here we come!

Härligt solskensväder under hela bilturen så det bjöds på mycket vackra vyer. Trafiken flöt på och strax före kl 11 stannade vi för lite energipåfyllning och inskaffning av saker vi behövde ha i helgen. Bubblor skulle vi ju behöva ha men varför inte åka via en vingård och smaka på dem innan inköp liksom?? Sagt och gjort..

Härlig försommarvärme och solsken är som gjort för att smaka på bubblor. Det kom en värdinna och ställde av varsitt glas och lämnade avsmakningsmeny i väntan på guiden som skulle berätta om de olika sorterna


Smarrigt värre!

Vi körde vidare med inskaffade bubblor i bagaget.

Väl framme på anläggningen där vi och resten av festdeltagarna skull bo under helgen checkade vi in, skaffade det vi inte hittat på föregående stopp och började interagera med vänner. Vinintaget kunde börja (heh) Såhär kvällen före det stora firandet samlades vi på en restaurang en bit bort som glatt kunde ta emot ett stort gäng för middag. Jag kan tänka mig att den stackars kyparen var bra yr i skallen när våran del av kvällen var slut. Det lades order huller om buller och folk flyttade runt vid bordet och beställde till varandra... men vi hade en trevlig stund. När desserten kom in fick jag ett litet ljus på min bit och skönsång i lokalen på ett ytterst osvenskt vis. Härligt!

Och som ytterligare grädde på moset var det ett meteorregn på himmeln när vi klev ut från restaurangen. Det var något alldeles fantastiskt vackert. Vilket skådespel! Synd att det inte hanns fångas på bild..

Så var det då dags för stora jubeldagen. 50 år! 

Eftersom jag min vana trogen vaknar tidigt hade inte brorsan möjlighet att väcka mig med skönsång men det löste han till frukostkaffet. Innan dess passade jag på att scrolla igenom en fantastisk mängd grattishälsningar och välgångsönskningar på telefonen. Vilken boost att starta dagen på det sättet. 

Medhavd frukost intogs på rummet eftersom vi troligen inte skulle hinna med besök på frukostrestaurangen innan dagens event. Dags för det jag önskat mig i present och anledningen till att firandet äger rum där det gör. Jag ska deltaga i ett 10km långt trail-lopp. 

Vi var ett glatt gäng på startlinjen. Tyvärr hade vädret ställt till det lite så bansträckningen var tvungen att ändras av säkerhetsskäl. Så det blev "bara" ca 8km. Nåja, det räcker ju till för ett par "jetlaggade" ben...





De kilometerna som blev bjöd på fantastisk natur. Även om backarna tidvis var väldigt branta och pulsen ibland slog så hårt att jag knappt hörde något annat var det fort glömt när chansen gavs att blicka ut över landskapet... 

Och väl på målrakan blev jag påhejad och väl firad efter mållinjen



Finbubblor och Oreo´s speciellt beställda för dagen :)


Efter loppet var det dags för nödvändigt kaloriintag. Brunch alltså.. 

Med mimosas såklart! Hela dagen ska väl bubbla liksom...

Bad i poolen med ännu fler bubblor innan det var dags att klä sig bättre än i badrock och promenera iväg till restaurangen som var bokad för hela gänget, 

En mycket trevlig middag med god mat, god dryck och härliga skratt. En kväll att minnas helt enkelt. Den avslutades i den varma poolen med lite mer bubbel och såklart som traditionen bjuder med det här gänget: Portvin!

Nu är tant väl infirad i 50års-åldern och det känns toppen!

Tackar för all uppvaktning

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar