söndag 16 december 2012

Mattes katt :-)

Igår (lördag) var det dags för hård metalkväll på rockklubben i Jönköping, något jag sett fram emot ett tag. Bokat hotell för natten så jag skulle slippa köra hem. Ibland är det gott att ta ett par öl också. Jag väntade till efter 4 med att åka så att "ovädret" skulle hinna dra förbi. Metal och trevliga vänner en hel kväll, det blir nog inte mycket bättre :-)
Lååång hotellfrukost och en tur till affären innan jag styrde hemåt strax efter lunch. När jag öppnar ytterdörren dundrar det till i trappan och en lycklig katt kommer till mötes. Det är för härligt med husdjur. Lite mat och lite klapp och så vill hon gå ut. Själv klär jag på mig igen och går ut för att mata fåglarna, när jag vänder mig om efter att ha hängt upp talgbollarna så sitter den gulliga katten och tittar på mig. Hon har sällskap av sin lekkamrat som bor i grannhuset.
När jag börjar gå springer den andra katten iväg medan min lilla katt nästan går fot. Fixar i ordning på verandan och ska gå in igen och då vill katten det också. Lilla sötnosen.. -klart du får :-)
Någon var visst alldeles knäsjuk och kelig så hon glömde bort sin lekkamrat och hellre umgicks med matte, matte hade ju ändå varit borta i nästan ett dygn

Mattes söta katt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar