lördag 29 december 2012

Växlande väder

Första dagen här i Hamburg var det 5.5 plusgrader och varierande skurar, igår var det 3 minusgrader och solsken, idag är det mulet och 10 plusgrader. Lätt att klä sig.. eller inte.

Igår gav vi oss inte ut förrän det var dags för lunch. Den intogs på en indisk restaurang ett par stationer bort och smakade rätt ok för att vara vegetarisk. Jag har väl aldrig stoppat i mig så mycket bönor och linser i hela mitt liv som de här dagarna. Åt en väldans god grodd igår som jag tyvärr fick allergisk reaktion av, shit happen..
Efter kaffet åkte jag in till "centrum" för att glo lite i affärerna. Tydligen hade varenda hamburg..are samma tanke. Fredag eftermiddag, ledig och långhelg är väl som gjort för att fylla gator och affärer med reasugna invånare och turister. När jag dessutom började bli hungrig förutom att jag frös ( det var ju minusgrader och snålblåst) tänkte jag hitta ett fik eller ett matställe, många ställen var jag in på och vände. Det var visst inte bara jag som behövde paus från kylan och något i magen. Alla ställen var fulla. Till slut bestämde jag mig för att åka tillbaka till hotellet där jag köpte öl och pizza och tog med upp på rummet.

Idag började lika som igår fast ett falafelställe till lunch. Lycka för mig att det serverades nån typ av kyckling också.. ;) 
Lite svettigare idag kan jag säga när temperaturen var tvåsiffrig på plussidan. Bara en jumper under jackan och ingen halsduk, ändå rann svetten vid lagom promenadtempo. Kan väl erkänna att även fötterna tyckte att de gjort sitt så med ömma fötter och svettig rygg tar jag U-bahn mot hotellet. Ska ju handla inför morgondagens hemresa också..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar