söndag 2 december 2012

Så kom vintern

Minsann...
Kom det inte lite snö den här säsongen också? Jo då! Äntligen lite ljus i den annars så mörka vardagen.

Det här är första hösten/vintern på 11 eller 12 år som jag inte har ledig tid på dygnets ljusa timmar eller jobbar utomhus. Hade glömt hur trött och orkeslös man kan bli av att inte "uppladdad" med solenergi. Eller så är det på det viset att jag inte blev påverkad av mörkret på samma sätt när jag var 25..

Vackert är det ute också! Igår morse sken solen på snöglittrande träd och himlen var blandat blå och grå. Gissa om jag bor i ett vykort?? OH JO! Ett vinterlandskap som nästan bara finns på julkort och på tecknad film. Baksidan är dock de 13 minusgraderna som inte alls är så sköna att vara ute i. Minsta vindpust känns som is mot huden. Fast det är miljoner gånger bättre än lera..

Och när kylan tränger sig på är det ju fantastiskt härligt att kura i soffan med en bra bok medan det knastrar och sprakar i kaminerna. Ibland känner jag mig så himla lyckligt lottad! Så jag passar på att njuta när känslan infinner sig.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar