tisdag 10 december 2013

DM

Malmö :)
Ingen snö och hyggligt promenadväder. Jag anlände något tidigt för lunch men traskade runt en stund tills det började öppna. Det är inte riktigt lika stort utbud av matställen så här på vintern. Sommartid svämmar det över av uteserveringar och alla krogar verkar slåss om att på bästa sätt locka till sig kunder. Nu är det vinter och staden ser helt annorlunda ut. Små diskreta skyltar som talar om öppettider och mycket bredare vägar att gå på.
Lunch fick jag (jo, jag åt lite broccoli utan att varken kräkas eller få huvudvärk) och sedan en lång promenad innan jag satte mig på ett café och mös en stund. En liten runda till på stan innan jag traskade hem till en vän för kvällens event.

Depeche Mode :)
Det regnade lite på vägen så vi beväpnade oss med ett paraply och traskade till tågstationen. Väl på arenan insåg vi att vi hade med oss ett potentiellt vapen. Paraplyet skulle slängas om vi skulle bli insläppta.. "men vi måste väl få hänga det i garderoben??"
Det blev att stå i skamvrån och vänta på säkerhetschefen. Men det visade sig gå bra till sist. Eskort av stor och muskulös säkerhetssnubbe och vi fick gå före i garderobskön så vi inte skulle hinna slå ner någon på vägen ;)

Dags att kliva in på arenan lagom till förbandet började. "Big Deal". De var faktiskt ingen "big deal", ganska kassa faktiskt var vi rörande överens om. Men det var inte för deras skull vi var där.
Huvudbandet för kvällen levererade! Väldigt bra spelning med massor av energi och ett helt underbart ljud. Vi var överens om att ljudteknikerna var värda medalj. Det ringde inte ens i öronen eftter spelningen och ändå hade vi glömt propparna.
För att sammanfatta konserten: I JUST CAN'T GET ENOUGH

2 kommentarer:

  1. Lite avis på dig då tänkte jag inte på broccolin, det har jag möjlighet att laga till.

    SvaraRadera