söndag 8 december 2013

Yra

Alltså snöyra. Efter en solig lördag i Göteborg var det dags för hemfärd. Vi hade beslutat att komma iväg tidigt så vi var i frukostmatsalen strax efter sju. Först skulle jag köra min vän till Landvetters Flygplats innan jag själv skulle ta vägen via Ullared hem. Eller det var i alla fall planen.
När jag hämtade min påtår tittade jag ut genom fönstret och såg att det snöade... igen... Well, det är ju tur att vi ändrat planen och åker tidigt som sagt.
Vi sätter oss i bilen och ger oss iväg på snöiga vägar. Väl uppe på Rv40 inser jag ganska snabbt att det inte ska bli någon sväng till Ullared. Vägen var bedrövlig och snöyran tilltog, raka vägen hem blev beslutet. Så 3.5 timmar senare styrde jag in bilen på Sonarps parkering. Helt slut i skallen och kroppen och öronen. Fy bubblan! Hela vägen var isknagglig som en tvättbräda. Ända hem! Vibrationer och oljud och spända muskler och koncentrationen på topp.

Skönt att vara hemma helskinnad

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du är helskinnad hemma. Jag hoppas att snön är bortplogad till i morgon när jag ska ge mig iväg.

    SvaraRadera