lördag 21 december 2013

Försvunnen katt

Signe har varit lite extra "mattig" sista tiden, följt mig mellan sovrum, badrum, matsal och soffa. Ganska mysigt med en gosig katt.
Ganska söt va?? Mattes goa :)
Så i torsdags kom hon inte springandes när jag kom hem med bilen efter jobbet... det gör hon ALLTID. Nåja, till 98% i alla fall. Okej, hon kollar väl av sitt revir och kommer om en stund.. inte heller efter att jag gått min promenad dök hon upp..
Jag åkte till Jönköping och handlade, inte heller efter den resan var hon hemma. Var är mattes katt??

Fredag morgon kom och ingen katt. Jag åkte till jobbet och kom hem - ingen katt. Jag kollade utanför dörren hela kvällen och ropade vid flertalet tillfällen - ingen katt.
Med oroligt mattehjärta gick jag och lade mig. Någon gång under natten vaknade jag och tyckte jag hörde henne.. upp och till dörren - ingen Signe.
Ingen Signe på morgonen nu heller.. Oh så orolig jag blev..
När jag skulle gå på morgonpromenad träffade jag på grannen och frågade om de sett henne? Vi letade i uthusen och tillslut ger hon sig till känna med ett litet pip.. JIPPI!!!

Glad igen

1 kommentar:

  1. Så jobbigt när det händer och sådan lättnad när de kommer tillbaka.

    SvaraRadera