måndag 2 december 2013

Gran(n)

Snön har kommit o gått i omgångar och det har blivit december. Julen närmar sig med stormsteg och mörkret ligger som en tung filt över min lilla värld. Visst, det är advent och man ska börja pynta. Hänga stjärnor och ställa stakar i fönstren och snart kommer lucia.
Fast jag är inte så mycket för att pynta sådär. Dels tycker jag att det redan står så mycket grejer i fönstren som jag måste plocka bort först, sen är det ändå snart dags att byta tillbaka.. Och tanken är ju att jag ska åka till kära föräldrarna på julafton och stanna ett par dagar så vem ska då titta på pyntet?
Men i år har det ändå infunnit sig någon sorts förväntan, jag har ju bakat lussekatter ;)  och tanken på att ändå pynta lite har gnagt i bakhuvudet. Kanske berodde på att det kom så vacker snö tidigare?

...såååå...

En gran utomhus kan jag väl åtminstone ha. Jippi! Nu har jag en plan. Den kan stå kvar ett tag också, alltså lite mer värt besväret. Idag tyckte jag att det var en bra dag att rekognosera i skogen och kolla in utbudet.. Tur jag hade med stöldverktyg på en gång (ett större än det brorsan och jag hade häromåret när infallet senast drabbade)
Himmel en så vacker gran! Det verkar som att Signe håller med. Nästan syndigt att inte ha den inne full med pynt men det går ju inte då jag är allergisk. Nåja, grann gran pryder Sonarp :)
Jo, ljusslingan är lite kort. Det tycker jag också.

Kram

2 kommentarer:

  1. Blir inget pynt hos mig i år. Brukar ju pynt till första advent men då var jag inte hemma och inte sätter jag igång och bära upp allt för att ha det uppe så jag kan se det sammanlagt någon vecka. Kollar in andras i år.

    SvaraRadera
  2. Lite är mer än inget. Och Signe gör sig verkligen ihop med granen.

    SvaraRadera