tisdag 11 september 2018

Det som händer i Vegas...

Så efter att ha "landat" en dag i Seattle klev jag på nästa flyg. Lite vin att sippa på det bär ju av till Vegas! Lite kul att jag bytte flyg i L.A. alldeles nyss, kan ju tycka det hade varit smart att åka raka vägen till spelhålan i stället.... Nu blev det inte så utan ytterligare en flygtur ed vacker utsikt. Tror aldrig jag tröttnar på att se världen ovanifrån.
Oh, så ljuvligt det var att få lite sommar igen! Solen gassade och det var ca 42 grader i skuggan. Men vänta lite nu, I Vegas finns ju ingen skugga.... Varmt och skönt i alla fall. Vi lunchade på Hard Rock och sen behövde jag stänga av strömmen en stund igen. Det tar som sagt några dygn att ställa om.

Det här var anledning till resan. Pumpkin United! De spelade på House of Blues som visade sig vara en trevlig liten scen med två våningar och bra ljud.
Det var himla kul att se gubbarna spela. Jag vet att jag nog pratat spelglädje och sånt förut men det här var nåt särskilt. Allt var inte inövat in i minsta detalj utan de skojade lite som det föll dem in. Inget förband heller, men vem hade orkat det när de här spelade nära tre timmar?

Och så blev det lördag.
Utflykt till ett riktigt ställe minsann! Vi gick en guidad tur för att få hela storyn. Det kunde nog ha varit jättebra med en liiite mindre grupp och en liiiite mindre pratglad gubbe. Hur som helst var det intressant höra om hur allt började och se en massa coola bilar. Självklart skarev jag min signatur bland alla andra...

Lunch på Planet Hollywood efter det. För det hör till att äta där när vi är i Vegas. Det var varmt den här dagen också. Jag kan väl säga att Converse inte är de allra bästa skorna att promenera i när temperaturen är över 40. Det blir ganska varmt om fotsulorna efter en stund, speciellt när det blir röd gubbe vid övergångsställena ;)
Vi tog ett par öl på en av serveringarna på hotellet vi bodde på och sedan var det dags att duscha och byta om för middag. Åt mumsigt på en Italiensk restaurang och skulle sedan promenera till Bellagio för att se "vattenshowen" de har utanför. Fontäner som sprutar vatten till musik. Mycket snyggt.

En sak som jag helt glömde den här dagen var att vila ögonen lite på eftermiddagen. Jag kan väl säga att väntan på vattenshowen var en lång plåga. Jag kallsvettades och mådde lite smått illa så trött var jag. Väldgt nära vaken medvetslöshet på nåt vis. Tror att jag nästan sluddrade lite när jag pratade med brorsan. Som tur är varar inte showen så länge.
Vi traskade upp till hotellet vi var vid och tog en taxi tillbaka till det vi bodde på. Väl i lobbyn konstaterade vi att klockan bara var typ åtta på kvällen? Vad ska vi hitta på? Sova blev mitt svar och jag däckade inom två andetag från att huvudet landat på kudden.
Det är till att parta loss och spela slut på plånboken när man väl är här!! Som tur är finns ett talesätt att "Det som händer i Vegas, stannar i Vegas", så nu kan ni glömma att jag avslöjat att jag mestadels sov i stället för att göra det alla förväntar sig av en tripp dit ;)

Kram på er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar