måndag 10 september 2018

Soliga Seattle

Jag vaknade ett par gånger under första natten. Helt normalt, kroppen tror ju att det är lunchdags så det brukar knorra lite i magen och blåsan brukar vara sprickfärdig fast det sista man gör innan läggdags är att pinka. Inte helt illa i alla fall. Jag var vaken och hörde när brorsan gick upp och mixade sin shake men somnade visst om så jag hörde aldrig när han lämnade lägenheten.
När vi pratade senare så sa han att jag hade gått upp strax efter att han gick... okej?? Hur kan han veta det då...? Visade sig att vågen i badrummet är kopplad till en app i hans telefon. Glömde att jag är på besök hos en tekniknörd... Nåja, då vet han ju att jag inte låg och såsade bort hela morgonen ;)

När jag petet i mig frukost tog jag som vanligt en promenad till Volunteer Park. Lagom långt att ta sig dit och där finns både att titta på och bra sittplatser. Jag spanade in den nya Dhaliaplanteringen de har anlagt och satte mig att läsa en stund. Skönt att röra sig lagom efter ett dygns resande.

Tillbaks i lägenheten organiserade jag om packningen lite så det inte låg öppna resväskor över hela golvet. Nöjd med att inte ockupera precis varenda millimeter av golvet tog jag ett äpple och gick upp till takterrassen. Satte mig med boken och lyssnade på den ständiga trafiken av bilar och flygplan. Det doftar härligt av lavendel där uppe. Men vänta lite... riktigt så sött liktar inte lavendel? Eller? Fortsätter läsa och rätt vad det är känner jag något blött mot armbågen. Jeeez! Det var visst en hund som följt med husse ut på en rökpaus. Vilket förklarade den söta doften... De röker ju annat än vanlig tobak på det här stället.

Lunchdags och sedan däcka lite på soffan. Härligt med tidsomställning, rätt som det är känns det som att strömmen bara tar slut. Skulle kunna somna stående tror jag.

När brorsan kom hem från jobbet tog vi en promenad till bokaffären, det hade visst släpps en ny för flera dagar sedan som han inte hunnit skaffa än. Bäst att skrida till verket. Jag skaffade en också.
Tvärs över gatan från bokaffären hade det öppnat en ny butik..
Skivor i långa rader! Både nytt och begagnat. CD-skivor fanns det också. Och på väggen åt andra hållet var det kassetter och VHS-band. Skulle kunna skrota runt där en stund.
Men vi vände hem för middag istället... Sedan var det ju dags att packa igen.

:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar