onsdag 12 september 2018

Ingen vila här...

Några saker upptäckte jag att jag lämnat hemma... inga korta shorts med mig så jag får sol på benen, inget linne så jag får sol på armarna och ingen sport-bh.
De två första sakerna var ju enkelt fixat, shorts lånar jag av brorsan och linne köpte jag i Vegas. Sport-bh var en annan femma... Så efter lunch i måndags traskade jag ner på stan för att skaffa. Macy's blir nog ba, de har en stor avdelning med underkläder. Sure... massor med små söta spetsar i alla möjliga färger och små storlekar. Långt in i ett hörn hittade jag en ställning med sportmodeller: rota, rota, rota...
Nu är det ju inte så enkelt att de kan heta som hemma, inga 75F här inte. Hittade en DD men det som passar i en modell passar tydligen inte i alla. Sedan hette resten XS, M, L osv. Bara att ta en hög och traska in i provhytten. Efter femton provningar av olika storlekar och modeller kunde jag konsatera att M satt fint under bysten men sagda hade inte plats, det vällde ut på alla håll. Ingen helt vacker syn i spegeln...
L satt däremot fint överallt utom just under. Inte mycket stadga att hämta där inte. Nu var jag dessutom rätt så svettig och trött i axlarna efter allt av och på. Hängde ut alla och lämnade avdelningen.
När jag tagit rulltrappan ner igen hamnade jag rakt framför en hörna med sportkläder. Ok, jag går väl ett varv där också.. Tjusiga grejer från NIKE och Adidas. Prova, prova.... suck. Inte har jag lust att betala 500 spänn för något som sitter sådär. Hittar en som är dedsatt till halva priset som jag tänker får duga.
När jag står i kassakön vänder jag lite på mig och ser en ställning till. Snygga prylar från CK. Nåja, har jag provat så här många kan jag väl offra mig på en till. Och gissa!?!? Den var superskön!!

Traskar hemåt med slutfört uppdrag. Eller förresten, jag klev in på Nordstroms och tröstade mig med ett nytt läppstift på vägen ;)

Nu till anledningen av detta provningsäventyr.

På tisdagen hade jag ett möte med brorsans pt. Jeeeez! Jag skulle för första gången någonsin träna på riktigt på ett gym. Hur skulle detta gå??
Det började lite fint med samtal och målsättning, vägning och mätning. Sen fick jag prova en roddmaskin, kändes helt ok. Sedan började det kan man säga... Squats (vilket visade sig att jag är en riktig stjärna på), Puch-ups, Burpees, långa kliv där man sätter ena knät i marken som också hette något och en sorts larvrörelse där man går ut med armarna i golvet och ihop med raka ben. Det hette också något. Jösses Amalia!!
Helt märkligt att jag fortfarande kunde förflytta mig när passet var slut. Det blev lite streching och promenad på kvällen.

Fick jag nog?? Nej då, i morse var det på't igen. Tillsammans med brorsan. OMG! Nu var det dags för klättringsmaskin och snoddar och tyngder. Och ovan nämnda rörelser. Jösses, om kroppen alls låter mig kliva upp ur sängen i morgon får jag vara lycklig ;)

Hur gick det då? Jo, jag gjorde allt i slow motion och brorsan gjorde allt minst dubbelt upp. Håll tillgodo med svettig film


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar