onsdag 26 september 2018

På hemväg


Då var semestern redan slut. Det känns alltid som att tiden bara springer iväg och det har gått typ 5 dagar, så tittar jag i almanackan och räknar efter... nope, det var inte fel den här gången heller. Tiden har helt enkelt sprungit iväg i år igen.

Jag har ju såklart gjort en massa som jag inte har bloggat om. Snurrat på stan, kört bil både rätt och fel (gps-tanten är liiiite otydlig ibland), besäkt museum och sevärdheter. Umgåtts med brorsan och hans vänner, besökt affärer som bara måste besökas även om det inte blir något handlat.

En förmiddag unnade jag mig massage på den lyxiga Pro Club där jag är tillfällig medlem..

Alltid lika lyxig känsla att öppna det tilldelade skåpet. Badrocken är helt juvlig och efter massagen får man den tillbaks alldeles varm. Det här var dessutom jag fick plasttofflor i helt rätt storlek.

Jag har njutit av närområdets alla grönytor och varit på konsert. Först Helloween i Las Vegas och sista helgen på en pytteliten klubb bara en liten promenad från brorsans lägenhet. Då såg vi Mustasch och jag fick en liten sång av Ralph och en puss på kinden. Glad att höra svenska sa han och trummisen gav mig en extra t-shirt.

Så blev det dags att packa. Det har drällt in postpaket med tyger hela veckan. Jag har shoppat lite. Jag fick ner allt i en lånad väska av brorsan och min lilla weekendbag. Så i morse fick vi för oss att väga den stora väskan.... 5kg för mycket så det blev till att packa om, lämna lilla väskan och ta min mediumstora hem istället. Nåväl, kom i tid till flygplatsen ändå.

När jag kom till securitykön blev vi hänvisade åt andra hållet, den här kön gick på tok för sakta så om vi kunde gå till den borta i andra änden istället. Jo, visst. Väl i kön plockar jag i vanlig ordning upp datorn ur väskan och knyter upp skorna. Nähä se det behövdes helt plötsligt inte... Idag var vi alla TSA Precheck. Minsann.
Så det tog ingen tid alls. Mycket tid att slå ihjäl med andra ord. Boarding enligt tid och Take Off nästan på minuten. Fyra timmar i luften... Efter ett tag fick vi veta att det gick så himla bra att flyga idag så vi skulle nog landa minst en kvart tidigare än planerat. Spelar inte så stor roll när jag har fyra timmar layover på ORD tänkte jag. Efter ytterligare en stund fick vi veta att vi nog skulle bli någon minut sena istället, piloten var tvungen att ta en annan inflygning pga dåligt väder.
Och dåligt kan man säga. Säkert 30 grader varmt och hällregn. Hög luftfuktighet vill jag lova.

Som vanligt är det stökigt här på O'Hare. Jag började styra mot terminal 5, gick och gick och gick. Ska jag aldrig komma fram till tåget? Det brukar vara ner för en trappa och på tåget ju... Helt plötsligt pekade skylten ut på parkeringen??? Eh? Gick in igen... Såg mig om och nej, den pekade ut. Det fanns inget annat än taxibilar här... In igen. Och ut igen. Nästa gång jag gick in lyckades jag få syn på en liten skylt vid en hiss som sa att man skulle åka upp en våning.
Gör så. Ser mig omkring och får syn på en liten gubbe som ser ut att jobba här. Han pekar lite diffust mot en rulltrappa. -Ska jag åka upp och där finns tåget? Nej nej... inget tåg. Ut genom dörren så finns det buss.
Väl på bussen finns följande anslag




Så dags...

Men jag kom dit jag skulle och har tagit lite att äta i loungen så nu är det inget synd alls om mig längre. Snart boarding på flyget till Arlanda...

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar